Wednesday 2 November 2011

The package/paketti

I am going to post this post in Finnish since I got on Monday a small package from Finland. And my mom does not know that good English that she would be able to read this. This is for my mom!! So those who do not understand finnish, you better find someone who can translate it to you!

Eli maanantai iltana tulin töistä kotiin, kamalassa kiireessä tietenkin koska mun kaverit olivat tulossa mun luokse viettämään Halloweenia. Kävelin rappuset ylös ja meidän oven edessä odotti oranssi-valkoinen paketti. Tämä oli tietysti se paketti josta minun äiti oli paljon Skypessä jutellut: Mitä hän laittaa sinne ja ettei se vaan tule liian kalliiksi lähettää :)

Sisältä löytyi pelkkiä ihania juttuja mitkä vaan mun äiti osaisi pakata yhteen pakettiin. Tässä lista tavaroista ja alla kuva paketin sisällöstä
1. Purkki Fairya(koska itävaltalaisten astianpesuaineista ei ole mihinkään, eikä ne ole myöskään niin monikäyttöisiä kuin Fairy)
2. 400g Töysäläinen Oy:n Piparkakkuja (Glögi pitää sitten hakea Ikeasta, yhden piparin raaskin jo syödä)
3. 3 erikokoista kutomapuikkoa, sellaisia pyöreitä joilla on helppo tehdä vaikka kaulaliina tai pipo. Mukana oli myös virkkuukoukku... Tiiän mitä ostan kun tulen Suomeen jouluksi: matkalaukun täyteen lankoja?! Täällä langat on melko kalliita, eikä värivalikoima ole läheskään niin laaja ku Suomessa.
4. Äiskän virkkaama pannunalunen jossa oli ihana punainen sydän mukana (varmasti sekin oli itsetehty)
5. Pyykinpesupussi ohuille sukille(jotka aina jumittuu johonki kulmaan kun pesukone jyllää) ja alusvaatteille
6. LAKUJA!
7. Tyynynpäällinen (äiti ja iskä toivat mulle verhot ja yhden tyynynpäällisen, mulla on valitettavasti sängyn päällä kaksi sisustustyynyä). Ja äsken huomasin että äiti oli ommellut mulle ihanan meikkilaukun, samasta kankaasta kuin mun verhot ja tyynynpäälliset. Kiitti äiskä, tämä pussukka on tarpeen!
8. KRuoka, Yhteishyvä Ruoka ja Ruoka lehtinen. Mä kasailen nimittäin omaa "keittokirjaani" mun Marimekko vihkoon. Mallia otettu äitin 60- ja 70-luvun kokkailuvihkosta joka on vielä tänä päivänäkin kovassa käytössä. Sori Mia mut mä haluan sen vihkon sitten joskus omakseni ;)
9. RUUVIMEISSELEITÄ! Melkein paras osa koko paketin sisällöstä! Nämä olivat todella tarpeen koska me kasattiin pari viikkoa takaperin Ikean kaapisto saksien ja parin veitsen avustuksella ;) Nämä menevät säilöön ja käyttöä niille tulee varmasti!

Tässä oli tämän ihanan "pienen" paketin sisältö. Iso hali mun rakkaalle äiskälle sinne Saloon. Vain sä osaat kasata näin sydämellisen ja ihanan paketin omalle tyttärellesi tänne Itävaltaan. Paketteja ei tartte usein lähetellä, tämmöiset paketit lämmittää mun sydäntä pitkään! Iskä ja äiti, ootte mulle TOSI RAKKAITA! <3

Tässä kuva paketista:

1 comment:

  1. Aww, söpöä! Ja kaikkea tarpeellista paketissa :)

    ReplyDelete