Monday 17 June 2013

Viikonloppu / Weekend

Sunnuntai ilta oli ja meni. Mä kirjottelen siis näin maanantaina teille mun viikonlopusta. Mulla on se hyvä, että tämän viikon jälkeen mulla alkaa viikon loma. Lauantaina lähtee lento kohti Suomea ja viikko Suomen suvessa odottaa mua.

Sunday evening came and went. So I'll write you about my weekend on Monday. I don't really mind that the week started again, since I'll be the next week on holiday. I'm flying to Finland on Saturday and spending one week enjoying the Finnish summer.

Tästä viikonlopusta (ja viikon ostoksista) sen verran että tekemistä riitti, niin kuin aina. Perjantaina olin shoppailemassa ja lauantaina kävin kenkäkaupoilla (minulle ja äidille löytyi kenkiä mukaan otettavaksi Suomeen) ja M:n joukkueella oli kesäkauden viimeinen peli. Käytiinpä tilaamassa kalusteet uuteen kämppään, vielä on monet jutut ostamatta mutta onneksi meillä ei ole niin kiire kalusteiden kanssa. Pääasia että tärkeimmät kalusteet ovat asunnossa. Sainpa sunnuntaina tehtyä vielä tosi hyvää salaattiakin (ohje on kirjasta jonka löysin Kölnistä vuonna 2008 kun asuin siellä).

Let's talk about this weekend (and the clothes I bought during the week and earlier). I had loads to do, as always during the weekends. On Friday I did some shopping and on Saturday I went then shoe shopping at Deichmann for me and my mom.  I'll take the shoes with me to Finland. M:s team had their last game of the summer season on Saturday. We even managed to order some of the furniture for our new flat. We have almost everything but many small things have to wait a bit longer. The main thing is that the "biggest"  furniture are in the apartment as we move in, e.g. the kitchen table and the chairs (wouldn't want to eat on the floor). I even had time to make a really good salad on Sunday, the recipe is from a saladbook which I bought in Cologne in 2008 as I was living there.


Ensimmäisten ostosten kuvat löytyvät alta. Mainitsinkin että kävin viime viikolla H&M:n alennusmyynneissä. Sieltä tarttui ekalla kerralla paita, shortsit (mun kaikki viime kesän shortsit tippuu päältä, opiskelukilot ovat siis hävinneet) ja vyö (tämä oli normaalihintainen). Väreistä en voi muuta sanoa ku että tarkoitus oli etsiä rauhallisen värisiä vaatteita. Mulla on kaapissa liian monta värikästä vaatekappaletta jotka olen ostanu, pitänyt pari kuukautta ja laittanut sitten kaapin pohjille odottamaan parempia päiviä. Valitettavasti niitä päiviä ei tule, tai jos tulee, niin harvoin.

Beneath the pics of my first clothes. I mentioned last week that I went to H&M Sales and actually found something. The belt was normal priced and the colors are not that amazing. My goal was to go and buy stuff that do not have any of the colors of the rainbow. I have too many pieces of clothes in my closet, which I wear for a couple of months, put them in the darkest corner of my closet and never see them again. Or when I see them, it doesn't happen very often.

Kengät Deichmann:lta / Shoes from Deichmann 

Huivit: Mango; Shortsit, Paita, huivi: H&M


Bleiserit: H&M / Blazers: H&M
Nuo kengät olivat sellainen tapaus että olin nähnyt ne jo moneen kertaan mutta en ollut kokeillut. Kai se tarvitsi tämän kuuman kelin että aloin oikeasti miettimään että tuollaiset varvassandaalit eivät olisi mikään huono idea.
Ylläolevat huivit ovat olleet mulla jo muutaman viikon, löysin ne Mangon Outlet- nettisivuilta (www.mangooutlet.com). Siellä on myynnissä aiempien kausien vaatteita, tietenkään kaikkia kokoja ja värejä ei ole tarjolla. Ostin myös hameen ja yhden perusvillapaidan, toivottavasti ne pääsevät asukuvaan seuraavien viikkojen aikana. Shortsit ja kevyen harmaa kauluspaita olivat mun ekat löydöt H&M:n alennusmyynneistä.

I've seen those shoes many times at Deichmann but it needed the warm weather that I actually went and bought them. Such sandals are not a bad idea with such warm temperatures.
The scarfs have been in my closet for a couple of weeks already. I found them from Mango Outlet-page (www.mangooutlet.com). There are loads of clothes from the old seasons, of course not in every color and size. I also bought a skirt and a basic pullover. Hopefully they'll end up in my blog also during the summer. Shorts and the grey shirt were the first ones I found from the H&M sale.

Sitten nuo blaserit. Tuon musta nappasin jo viime viikolla H&M:n alennusmyynneistä mukaani. Sitten näin viikonloppuna eräässä blogissa samaisen blaserin valkoisena. Mun oli pakko saada se! Ja tänään sainkin. Musta on jo ollut päällä (en valitettavasti ehtinyt ottaa teille asukuvaa), tuota valkoista yhdistelen jo päässäni kaikkien mahdollisten vaatteitteni kanssa!

Then the blazers. I found the black one last week from H&M as the sale started (-50% off). Then I saw the same blazer in white in one of the blogs I'm reading. And I had to have it! Today I did ;) I've already worn the black one (unfortunately didn't have the time to take a pic), the white one I'm already combining in my head with all the possible clothes I have!

1 comment:

  1. Uuu tykkään sun ostoksista. Ps. mietin noita sandaaleja vielä :D

    ReplyDelete